استفاده از زالو در درمان جوش صورت

زالو از ۲۵۰۰ سال قبل در هند، یونان، روم، ایران، و سپس در اروپا مورد استفاده پزشکی قرار داشته است. در قرن نوزدهم از این جانور کوچک برای درمان هر دردی از جمله سردرد، تب در زخم های عفونی شده، دمل و آبسه، ورم ها، هموروئید و … استفاده می شده است.

استفاده از زالوی طبی برای درمان برخی بیماری ها در ایران قدمتی چندین ساله دارد که از جمله موارد مکتوب آن اشاره ابوعلی سینا به استفاده از آن در درمان بسیاری از بیماری ها در کتب مختلف از جمله قانون می باشد.

زالو درمانی در ایران قدمتی چند هزارساله دارد، براساس مقالات پزشکی داخل و خارج از کشور،برخی سرطان های بدخیم نظیر ملانوما، اگزمای پوستی، سکته های مغزی و قلبی، فشارخون، سلولیت، کمردرد و دردهای سیاتیکی، آرتروز زانو، مشکلات شنوایی، زخم معده، هماتوم، ضعف اعصاب و وسواس از جمله بیماری های محسوب می شوند که می توانند با زالو درمان شوند.

یکی از فوایدی که زالو درمانی برای انسان دارد، کاهش میزان جوش و آکنه است . هر نوعی از جوش مانند جوش زیرپوستی، توسط این شیوه درمانی قابل کنترل است، جوش های چرکی در اثر تراکم و رسوب چربی زیر پوست ایجاد می شوند. زالودرمانی با بهبود جریان خون موضعی و بیرون کشیدن عفونت، مانع تراکم چربی می شوند. جوش های چرکی را درمان می کند. زالو درمانی برای جوش صورت این روزها در آمریکا و کشورهای اروپایی به عنوان یک روش درمان رایج به کار می رود. کارایی این روش توسط متخصصین طب سنتی و پزشکان مدرن اثبات شده است.

قبل از استفاده از زالو برای جوش، در صورت تشخیص پزشک، پاکسازی بدن، و اصلاح رژیم غذایی بسیار ضروری است.

استفاده از زالو در درمان جوش صورت

زالو طبی چه ویژگی هایی دارد؟

زالو طبی چه ویژگی هایی دارد؟ ایران سرزمینی است که در اکثر انسان های آن زالو به طور طبیعی رشد می کند که در این مورد استان گیلان و مازندران و استان های هم جوار آن شاید بیشترین تعداد زالو را داشته باشند. و جالب اینکه ایران بهترین زالوی طبی دنیا را در خود جای داده و از نوع هیرودومایسینالین و هیرودووربانا که در دنیا به عنوان زالوی طبی شناخته می شود و در ایران به فراوانی یافت می شود.

زالوی طبی به صورت بومی در دو قاره اروپا و آسیا زندگی می کند و در کشورهای چک،دانمارک،استونی، فنلاد، فرانسه، گرجستان، آلمان، یونان، مجارستان، جمهوری ایرلند، ایتالیا، قزاستان، لتونی، ایران، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، رومانی، روسیه، اسپانیا، ترکیه، انگلستان، یوگسلاوی وجود دارو، نکته قابل ذکر آنکه زالوهای شرقی بهتر از انواع غربی هستند و زالوی طبی ایران بهترین نوع زالوی شرقی می باشد.

تالاب ها و شالیزارها باید زلال و تمیز باشد و در آن خزه باشد و زیستگاه قورباغه( حداقل به صورت فصلی) باشد و البته زالوهای آب های جاری نیز مناسب اند و زالوهای آب های گل آلود و تیره مفید نیستند و ناقل بیماری اند. اکثر زالوهای جانوران آب شیرین هستندد و در آبهای کم عمق، مرداب ها و تالاب ها، زیر صخره ها و قطعات شناور و یا در کف آب زندگی می کنند.

رنگ زالوی پزشکی متنوع است و غالبا زیتونی سیاه تا قهوه ای و یا حنایی مایل به سیاه بوده و نوارهایی به رنگ سبز زیتونی تا سبز در طول بدن آنها کشیده شده است. زالوی پزشکی می توان از روی دو خط نازک رنگارنگ روی پشت آنها، تشخیص داد، حاشیه پهلویی آنها( از سطح پشتی تا شکمی) به رنگ زرد نارنجی است. شکم معمولا بسیار رنگارنگ است ولی ممکن است فقط یک رنگ داشته باشد.

زالو؛، زیرگونه ای به رنگ سبز دارد، که نوار طولی آن به رنگ حنایی است نام علمی این جانوران هیرودومدیسینایس است.طول بدن زالو به ۲۵ سانتیمتر نیز می رسد. ولی زالو های بیش از ۱۲ سانتیمتر کاربرد درمانی ندارند( و مورد نیاز نیست) زالوهای که برای درمان مناسبند؛ رنگ ماشیو کمی مایل به سبز که دوخط زرد در طول پشت دارند، سرخ مایل به زرد، جگری رنگ، شبیه ملخ ریز، شبیه دم موش، زالوی تاریک با سر کوچک، زالوهای شکم قرمز بهتر از زالوهای پشت سبز هستند به ویژه اگر از آبهای جاری صید شده باشند.

بهترین زالو آن است که شکل آن مثل دم موش، باریک،با سر کوچک و شکم سرخ و پشت سبز است( زیتونی ماشی یا کمی مایل به سیاه) و بهتر است از آبهای پاکیزه صید شود و آبهایی که در آن قورباغه و پایگاه آبزی باشد ارجحیت دارد. البته زالوهای مشکی و پرتحرک و سریع الحرکت و آنهایی که از آب صاف،خزدار، قورباغه دار صید می شوند نیز خوب هستند.

عرضه بدون واسطه زالو طبی

عرضه بدون واسطه زالو طبی با توجه به افزایش عرضه زالو طبی در نقاط مختلف کشور ، پیشنهاد می شود مراکز معتبر در زمینه پرورش لارو و زالوهای تایید شده از سوی وزارت بهداشت را برای آغاز کار و پرورش تهیه و خریداری کنید.

کیفیت اصلی ترین عامل تاثیرگذار بر قیمت زالو طبی در بازار می باشد، سطح مرغوبیت، نوع نژاد زالو، میزان خرید آن، مواردی هستند که بیشترین میزان تاثیر را بر قیمت زالو در بازار فروش می گذارند.

در سال های اخیر شرکت های بزرگ، خرید اینترنتی زالو را فراهم کرده و افراد زیادی از این طریق نیاز خود را مشخص خواهند کرد. به همین دلیل فعالیت آنها در شهرهای مختلف راحت تر خواهد شد.

شهرهای اصفهان، تبریز، گیلان، رشت، ساری، شیراز، تهران، از جمله شهرهای هستند که به پرورش زالو پرداخته اند و تقاضای زیادی برای انواع زالو پرداخته اند. مرکز تخصصی زالوی من، شرکت آویسا، شرکت حاجب تجارت، آریا زالو از جمله شرکت های پرورش و عرضه زالوی طبی هستند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما